Embert próbáló munkakörökben dolgozott, stroke betegségéből kifolyólag megjárta a pokol legmélyebb bugyrait, ám mégsem kesereg az őt ért sorscsapásokon, sőt! A 36 esztendős Horváth Péter az eddigi tapasztalatait felhasználva, immár másokon kíván segíteni az általa kidolgozott védelmi szisztémával.
A 36 éves fiatalember dolgozott asztalosként, biztonsági őrként és boncmesterként, tevékenykedett egy temetkezési vállalatnál baleseti kártérítéses ügyintézőként és gépkocsivezetőként, s gyakorlatilag ezekből kombinálta össze az általa kidolgozott HOPE Autós Védelmi Rendszert.
– A korábbi munkatapasztalataimat felhasználva, arra kerestem megoldást, hogy miként lehetne pozitív irányba elbillenteni azokat a hiányosságokat, amiket munkám során érzékeltem – fogalmazott Horváth Péter. – Figyelembe vettem például, hogy a mai rohanó világban úgy elmegyünk egymás mellett, hogy még azt sem vesszük észre, ha valaki rosszul van az utcán. Én például voltam olyan autóbalesetnél, ahol a gépkocsivezető azért halt meg, mert későn találtak rá. Csak egy életünk van, addig próbáljunk meg vigyázni rá, amíg lehet!
Péter egy stroke-betegséget követően, baloldali alsóvégtag bénulással, jobboldali agyi verőér elzáródással és látótér beszűküléssel küszködve kesereghetett volna az ágya szélén, de nem ezt tette. Végig az lebegett előtte, hogy a szeretteinek, s különösen a kisfiának szüksége van rá, még dolga van ezen a világon. Szerinte sokkal egyszerűbb úgy meggyógyulni, ha van egy cél, ráadásul neki több is volt, hiszen a párjával együtt három kiskorú gyereket nevel.
A szomorú kitérő után térjünk vissza az autós védelmi rendszerre, hiszen mégiscsak ezért ültünk le beszélgetni!
– Ha ezt az elektronikai védelmi eszközt beszereljük egy ügyfelünk autójába, akkor, ha baleset éri az autót, nyomban jelzi felénk. Elküldi a koordinátákat, ebből tudni fogjuk, hogy pontosan hol is van – mondta Péter. – Mivel a szerződéskötéskor felveszünk egy orvosi adatbázist, minden olyan dologgal, ami fontos lehet egy egészségügyi ellátás során, lépéselőnybe hozhatjuk a kiérkező segítséget. Baleset esetén tehát mi úgy értesítjük a mentőket, hogy pontosan meghatározzuk a helyszínt, s tájékoztatást tudunk arról is adni, hogy a sérültnek milyen kórelőzményei voltak, mire és milyen gyógyszereket szed, mire allergiás.
A Horváth Péter által kifejlesztett autós védelmi rendszer vonatkozik gépkocsi lopásra is. Ha ezzel a gonddal hívja fel őket az ügyfél, kiküldenek egy jelet a korábban beszerelt elektronikai eszközre, ami megállítja az autót, akár menet közben is. Ha a tolvaj mit sem sejtve, 140-es tempóval száguld például az autópályán, akár 1 kilométeren belül képes leállítani. S mivel tudják, merre jár, konkrétumokkal szolgálva tudják értesíteni a rendőrséget. Nincs szükség tehát autós üldözésre, melynek kimenetele sokszor bizonytalan, ráadásul a közlekedésben résztvevőkre is komoly veszélyt jelent.
– Nálam az elsődleges szempont az emberi élet védelme, tavaly nyáron ezért alapítottam meg az utazók védőszentjéről elnevezett Szent Kristóf HOPE céget – szögezte le Horváth Péter. – Eddigi tapasztalataim szerint Magyarországon elég ritka még az előre gondolkodás, s csípőből mondják a kifogásokat. „Van riasztóm” – de egy riasztó nem tud közbeavatkozni. „Drága” – miközben plazma tévét néz, s a legújabb okos telefon van a kezében. El kell dönteni, hogy kinek mi a fontos. Az én találmányom elsősorban az emberéletet, másodsorban a tulajdont védi, s egy esetleges rablótámadásnál is hasznos, hiszen ügyfelünk az autóban megnyomja a riasztógombot, s bele tudunk hallgatni az utastérbe. Egyéb ügyességekre is képes a rendszer, de erről nem szeretnék többet elárulni, hiszen botorság lenne kijátszani az összes adumat.