A 8800.hu információi szerint erről mindeddig hivatalos bejelentés nem történt, a mai testületi ülés Polgármesteri tájékoztató című előterjesztésében is mindössze egy apró utalás található, miszerint „a pályázat elbírálása megtörtént, a Közreműködő Szervezet a pályázatot pozitív elbírálásban részesítette. A támogatási szerződés aláírása jelenleg folyamatban van.”
Ennél egy kicsit többet mond a pályázatot jegyző budaörsi Active Solution Kft weblapján található közlemény, miszerint: „A projekt célja Nagykanizsa Megyei Jogú Város közösségi közlekedésének fejlesztése, annak biztonságosabbá tétele. További cél a helyi lakosság minél nagyobb arányban történő bevonása a közösségi közlekedés automata kerékpár kölcsönző rendszerébe, valamint a tömeg-és kerékpáros közlekedés infrastruktúrájának minőségi javulása. A város jelenlegi kerékpárút infrastruktúrájának további fejlesztés (965 m új kerékpárút), valamint az automata kerékpár kölcsönző rendszer kiépítésének (10 állomás) együttes célja a városi vagy városban történő közlekedésre jelenleg gépjárművet használók számának csökkentése, egyúttal ezen felhasználók bevonása a közösségi közlekedés rendszerébe. A projekt keretén belül 5 db autóbusz állomás felújítása történik, amely a közlekedők biztonsági és minőségi igényeit szolgálja. A kerékpár kölcsönzési rendszer használatával megnő a hagyományos közösségi közlekedési rendszer elérhetőségi területe, ezzel javul annak szolgáltatási színvonala is.”
Elnyert támogatás összege: 223 076 113 Ft”
A pályázat benyújtásáról egyébként még tavaly februárban döntött a kanizsai képviselőtestület. Az előterjesztéshez mellékelt táblázatból kiderül, hogy a kerékpár út a Petőfi utca Dózsa György út- Buda Ernő utca közötti szakaszt jelenti, azaz így kerékpárral elérhető lesz az Ipari park is. Az összesen 45 kerékpáros automata kölcsönző rendszer mellett a csak számmal jelzett 5 autóbusz állomás a következő:
Alkotmány u. 177. – utasváró építés (tervezett költség 3 millió forint)
Balatoni út déli oldal, benzinkút-szerviz (tervezett költség 8,6 millió forint)
Ligetvárosi buszforduló (tervezett költség 1,1 millió forint)
Sugár út – Medgyaszay ház (tervezett költség 10,5 millió forint)
Teleki út – kórház átjáró (tervezett költség 7 millió forint)
Templom tér (tervezett költség 11 millió forint)
Dózsa György utca – víztorony (tervezett költség 1,5 millió forint)
(kerékpáros fotók: www.bikemag.hu )