Bár már az 1825-27-es országgyűlés kimondta, hogy az elmaradott közlekedési viszonyok felszámolására fejleszteni kellene a vasúti közlekedést és négy fő-, négy mellék-, és négy szárnyvonalat kellene építeni (a javaslattevő Széchenyi István gróf volt), a fővonalak közé sorolt Balaton melletti vonal majd 30 évvel később kezdett kiépülni, s végül 1861-ben érte el Nagykanizsát.
Az igazi birodalmi ünnep egy évvel korábban, 1860-ban volt, ekkor készült el a a Bécs-Trieszt vonalhoz Pregerhofnál csatlakozó nagykanizsai szakasz, majd 1861. április 1-jén megnyílt a Buda-Nagykanizsa vonal is, és elindult a Déli pályaudvarról az első menetrendben meghirdetett személyvonat.
E jeles napnak állít emléket Rétfalvi Sándor 1986-ban felavatott, fehér márványból készült domborműve.
A cikk és az album fotói a www.vasutallomasok.hu oldalról származnak, itt további képeket és érdekes információkat is talál, akik a téma részletesebben érdekel.
no images were found