A kérdés egyáltalán nem költői, ugyanis a mezőőri szolgálat létrehozásának közgyűlési vitájakor eleinte kevésbé, majd egyre komolyabban jött szóba, hogy a szolgálat leendő tagjai mivel járják majd be a felügyeltük alá tartozó területet. Az előterjesztés motor és autó vásárlásáról szól, de ez dr. Károlyi Attila szerint olyan, mintha dobban mennénk verebet fogni. Javaslatát – melyben alföldi mintákra hivatkozott -, hogy a mezőőrök kiválasztásakor legyen szempont az is, hogy az illető tud e lovagolni, s a testület biztosítson lovat is a közlekedéshez, végül nem szavazták meg, mondván, ez most lassítaná a szolgálat létrehozását, de nem is vetették végleg el. Ugyanis az valóban életszerű, hogy a Szentgyörgyvári hegy és Mórichely útjain –itt lesz először kétfős szolgálat- esetenként gyorsabban és csendesebben tudnak közlekedni lóháton, mint autóval, vagy motorral.
A szolgálat létrehozása kapcsán volt némi vita arról is, hogy az érintett terület gazdáitól mennyi járulékot kérjenek hozzájárulásként. Végül az eredeti elterjesztést – 1,5 ft/négyzetméter – azzal a kiegészítéssel fogadták el, hogy az egy terület után évenként fizetendő járulék a terület nagyságától függetlenül 10 ezer forintnál nem lehet nagyobb. Az elfogadott rendelet szeptember 1-jétől hatályos, s ebből arra lehet következtetni, hogy a szolgálatot ténylegesen az ősz folyamán szervezik meg, s ténylegesen jövő ég elejétől lehet a rendszer indulására számítani. Az érintett gazdáknak – 2002 földrészletről van szó – is először jövőre kell befizetniük a járulékot.
(illusztrációs fotók: www.boon.hu www.hajduhadhaz.hu www.miskolc.hu )