Murakeresztúron az utóbbi években a fejlődést és szórakozást is ígérő programokon való részvétel alig volt elérhető a családok számára. Sok hátrányos helyzetű család él a községben, akik nem engedhették meg maguknak a felzárkózási, továbbfejlődési lehetőségeket biztosító foglalkozásokon való részvételt, hogy gyermekik iskolán kívüli oktatáson vagy nyári táborban vegyenek részt. Pont az a réteg nem jutott el ezekre a programokra, akiknek a legnagyobb szükségük lett volna rá.
Az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program támogatási rendszeréhez a Murakeresztúri Plébánia által benyújtott „Gyermekeink oktatása, jövőnk reménysége” című pályázatot még 2013-ban 4 999 971 Ft összegű egyszeri, vissza nem térítendő támogatásra érdemesnek ítélték. A nyár végén lezárult program keretében lehetőség nyílt a résztvevő családok minden korosztályának a részvételre. Az idősebb korosztály a „Net-nagyi” foglalkozások keresztében megismerkedhetett a modern kor vívmányaival, az internet nyújtotta lehetőségekkel és előnyökkel.
A „Baba-mama” foglalkozások a fiatal édesanyák és kis gyermekeik kapcsolatát és az egész életen át tartó, meghatározó tanulási folyamat fejlesztését szolgálta, hogy a közös játék és mondókázás pozitív lélektani hatással van mind a gyermekre mind az édesanyára nézve.
A Matek korrepetálás az iskolai felzárkózást és a középiskolai tanulmányokra való felkészülés reményében szervezték, s ezzel az esélyegyenlőség elvére is hangsúlyt fektettek
Az „Óvodás angol” olyan tanfolyam, amellyel elősegítették az iskolába való integrációt és felhívták már gyermekkorban a nyelvtanulás fontosságára a figyelmet.
Az „Egészséges életmódra és családi életre nevelés” programjára volt leginkább szükség, ezen olyan problémákat beszélhettek át a fiatalokkal, amire máshol nincs lehetőségük, ezáltal olyan értéket közvetíthettek számukra, amelyet a jelenlegi családjukban és a jövőbeni saját életükben és családjukban tudnak majd hasznosítani, kamatoztatni.
A Tábor, mint időleges együttlétforma nagyon jó terület volt a tolerancia- és a szolidaritás érzék, illetve az együttműködési képesség fejlesztésére, és olyan kikapcsolódás a hátrányos helyzetű gyermekeknek, melyet a családjaik máskülönben nem engedhettek meg maguknak.
A pályázók úgy értékelték, hogy ezen programokkal a család minden korosztályának kellemes és hasznos, információval és élményekkel gazdag időtöltést biztosítottak.