Mentési, védekezési vagy kárelhárítási feladatokra is alkalmas BAT-M típusú gyorsjáratú lánctalpas műszaki mentő buldózer került Zalába. Lánctalpas, daru van rajta, illetve csörlőzni – vontatni tud, viszonylag gyorsan. Ez az utolsó darab BAT-M Magyarországon, több üzemképes nincs. A nyugati gyártmányú, hasonló eszközök tudásban, alkalmazhatóságban messze elmaradnak ettől a géptől. A civil életben a piacon nem gyártanak hasonlót sem.
A LE-KO Rescue Műszaki Mentőbázisa már évek óta úgy alakítja a mindennapokban egyéb területeken is használható jármű és munkagép flottáját, hogy azok adott esetben mentési, védekezési vagy kárelhárítási feladatokra is alkalmasak legyenek. Ezen irányú törekvéseik létjogosultságát akár a rendkívüli hó helyzetek, akár az elektromos ellátó hálózatokban keletkezett károk, akár a nagy kiterjedésű erdőtüzek, árvízi védekezések vagy ipari létesítményekben keletkezett tűzesetek, ipari katasztrófák felszámolása során már megmutatták. 2014 májusában lehetőség nyílt egy, a Magyar Honvédség rendszeréből kivonásra került BAT-M típusú gyorsjáratú lánctalpas műszaki mentő buldózer beszerzésére.
A LE-KO Kft. elszállította az akkor csak korlátozottan üzemképes harcjárművet, hogy felújítsa, és üzemképes állapotba hozza. Az eszköz egy harckocsi alvázra épített, harckocsi motorral meghajtott lánctalpas jármű, amely 40 tonna teherbírású csörlővel, daruval, illetve toló lappal van felszerelve. Kiválóan alkalmazható nagy havazások esetén az elzárt települések felszabadítására, hisz a lánctalpa úgynevezett tipró láncos, azaz nem sérti az aszfaltot. Továbbá vezetőfülkés, mint egy teherautó, ezért a harckocsival ellentétben akár személy is szállítható benne, például egy beteg vagy egy terhes nő. Képes maga előtt tolni a havat, és akár több irányba is fordíthatja a toló lapját, így nem fut fel a hóakadályra, mint az egyéb lánctalpas eszközök. Használható erdőtűznél, ahol nyiladékot kell készíteni a tűz továbbterjedése miatt, de egy cserekonténeres megoldással akár nagy tömegű, akár 10.000 liter víz szállítására is alkalmas. Kidőlt villanyoszlopok helyreállításánál, egyéb nehezen megközelíthető helyen történő kárelhárításnál vagy esetleg egy nyílt pályán történő vasúti balesetnél, olajvezeték meghibásodásnál szintén nagyon jól használható.