Az elmúlt két évtizedben két alkalommal fordult már elő Kanizsán, hogy előre nem tervezett módon kellett rendkívüli intézkedéseket hozni, hogy a város közlekedésében fontos hidak felújítása, átépítése megtörténjen. A temetői vasúti felüljáró és a Sáncba vezető járda-kerékpárút hídja is ilyen volt, s most lehet, hogy itt a harmadik: a Vár úti, a Principális csatornán átvezető híd.
Nem kell hozzá nagy szakértelem, hogy megállapítható legyen: nagyon rossz állapotban van az építmény, nem kizárt, hogy belátható időn belül korlátozni kell a rajta áthaladó teherforgalmat. Ez különösen kényesen érinti a kiskanizsai városrészt, hisz a kiváltó útként szóbahozható, a hetes elkerülőről induló, s a városrészbe bevezető utak sincsenek abban az állapotban, hogy elviseljék a teherforgalmat. Ami pedig a város szempontjából igazán súlyos kérdés: a finanszírozás. A híd ugyanis már a városi fenntartású úthálózat része, (a Kemping út és a Vár út város felé vezető szakasza a Közúti Igazgatósághoz tartozik) azaz az egyre sürgetőbb felújítás (átépítés? új híd építése?) a város kasszáját terheli majd.
A híd előtt és után jelenleg is folyik a nemzetközi programhoz kapcsolódó kerékpárút építése. De ez az út, ha elkészül, – mindegy, hogy melyik oldalról nézzük – a híd egyik oldalán megszakad majd, a másikon meg folytatódik. Ugyanis a hídon jelenleg lévő, s már most veszélyes járda nem elég széles ahhoz, hogy a gyalogos és kerékpáros forgalmat együtt fogadja. Bár nyilvánvalóan nem ez a legfontosabb, ez csak az egyik szempont, ami miatt fontos és sürgető ügy a kiskanizsai híd sorsa.