Pénteken a magyar és a szlovén miniszterelnök szándéknyilatkozatot írt alá arról, hogy az egyébként alig több mint 100 kilométer hosszú közös határon további 6 átkelőt kívánnának a következő években nyitni.
Mivel a nyilatkozatokban pontos helyeket nem említenek, megpróbáltuk magunk „kisakkozni”, hogy a jelenlegi 8 lehetőség közé hova lenne érdemes a további hatot beilleszteni. Ami lényeges: bár a hírek határátkelőkről szólnak, ebben az esetben már tulajdonképpen nem klasszikus határállomásokról, hanem egyszerű közutakról van szó, hisz a két ország között már régóta nincs sehol ellenőrzött határforgalom.
Ha igazságosak akarunk lenni, akkor a hat új lehetőségből Zala és Vas is hármat-hármat kaphat. Északról délnek haladva Vasban Velemér, Orfalu és Szalafő jöhet szóba (ez utóbbi esetében az Őrségi Műemlék együttes lenne egyszerűbben megközelíthető).
Zalában Lendvajakabfa, Gáborjánháza és Bödeháza lehet esélyes. Bödeháza esetében a szélső utcák vége és a túloldali, magyarok lakta Zsitkóc keletre vezető útjának vége között alig egy kilométer a távolság.
Hangsúlyozom: Ezek csak tippek, amiket a térkép alapos vizsgálata adott. De bárhol is legyenek az új átkelők, az valóban szenzációs lenne, ha a magyar-szlovén határon 7 kilométerenként lenne egy-egy járműforgalomra alkalmas közút. Ha kedve van végignézegetni a határt, itt teheti meg: https://maps.google.hu/maps?q=magyar+szlov%C3%A9n+hat%C3%A1r&ie=UTF8&ll=46.663575,16.251526&spn=0.5127,0.883026&hq=magyar+szlov%C3%A9n+hat%C3%A1r&hnear=Nagykanizsa&t=m&z=10