A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara 2015 szeptemberétől a régió felsőoktatási kínálatában hiánypótló Kereskedelem és marketing szakot indít nappali és levelező tagozaton, párhuzamosan Veszprémben és Nagykanizsán.
Dr. Szabó Lajos, az egyetem Gazdaságtudományi Karának dékánja és Dr. Birkner Zoltán a kanizsai kampusz igazgatója csütörtöki tájékoztatójukon elmondták: ezt az alapképzési szakot azoknak ajánlják, akik meg szeretnék ismerni a marketing legújabb irányzatait, betekintést szeretnének nyerni például az online marketing világába, a PR és az eladásösztönzés rejtelmeibe, valamint piackutatóként, reklámszakemberként, márkamenedzserként és marketingvezetőként szeretnének elhelyezkedni.
Elhangzott az is, hogy a képzést idővel szeretnék nemzetközivé tenni, azaz a szak indításakor már azzal is számolnak, hogy a dunántúli igények mellett egy esetleges angol nyelvű kurzus iránt lesz érdeklődés Horvátországból, Szlovéniából, Ausztriából is.
Dr. Birkner Zoltán kiemelte: olyan képzésről van szó, mely szinte tökéletesen passzol Nagykanizsa múltjához, gazdasági, üzleti kultúrájához, hiszen a város fejlődésének kulcsa a XIX. század óta a kereskedelem.