Manninger Jenő, a Zala Megyei Közgyűlés elnöke az avatáson elmondta: az autóbusz- és vonatközlekedést is összehangoló térségi pályázat az Új Széchenyi Terv pályázatán, a nyugat-dunántúli regionális program keretéből nyert el 625 millió forintos támogatást.
A program részeként a zalakarosi buszpályaudvar felújítása mellett a környező településeken és Keszthely térségében buszöblöket és várókat alakítanak ki, Nagykanizsán GPS-alapú tájékoztatási rendszert építenek ki, Keszthelyen pedig új buszpályaudvart építenek a vasútállomás korszerűsítésével összehangolva.
Novák Ferenc polgármester felidézte, hogy 1928-ban kísérletképpen indult el az első autóbuszjárat a mai fürdővárosból, és 1930-tól rendszeres a buszközlekedés. Kezdetben naponta két járat kötötte össze más településekkel, ma már naponta 85 járat érinti a várost, s átlagosan 600-700 utas érkezik vagy indul.
Szólt arról is, hogy a turizmus miatt kizárólag komplex és minőségi szolgáltatásokkal lehet újabb vendégeket megnyerni.
A zalakarosi buszpályaudvar az 1970-es évek közepén épült, azóta csupán egyszer festették ki. Most nemcsak a burkolatokat és az építményeket korszerűsítették, hanem kerékpártárolókat is kialakítottak.