Azt követően, hogy a hét elején nyilvánosságot látott a hír, hogy az orosz UTair légitársaság rendszeres járatot indít Moszkvából Sármellékre, további részleteket közölt az MTI a zalai repülőtér forgalmának alakulásáról.
Az új menetrend szerinti járatokkal párhuzamosan március végétől a Yakutia Airlines továbbra is üzemelteti heti charterjáratait Moszkvából, így az orosz fővárosból Sármellékre több mint megkétszereződik a férőhely kapacitás. Tavaly mintegy 6 ezren érkeztek az oroszországi járatokkal – a gépek mindegyike szinte tele volt -, ezért idén várhatóan 12 ezernél is több orosz vendéget fogadhatnak a Hévíz-Balaton Airporton.
Ugyanakkor az Air Baltic tavaly tavasszal elindított rigai járata nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ezért a légitársaság idén már nem indítja útnak 55 fős gépeit. A járattal eredetileg a balti és a skandináv térség vendégeire számítottak, de a járatok csak 58 százalékos kihasználtsággal működtek.
Változatlanul széles választékot kínál németországi charterekből a sármelléki repülőtér, a frankfurti, düsseldorfi, berlini, erfurti, lipcsei és hamburgi repülőtér mellett Friedrichshafenből, valamint a svájci Bázelből is fogadnak márciustól gépeket.
Az MTI-nek nyilatkozó hévizi polgármester Papp Gábor kitért arra is, hogy a repülőtér 2012-es átvételekor nem egészen 19 ezres utasforgalmat regisztráltak, míg tavaly már 28 ezren vették igénybe a sármelléki leszállóhelyet. A jelenlegi kapacitások ismeretében idén legalább 35 ezer utasra számítanak.
A polgármester elmondta: tárgyalásokat folytatnak a WizzAir-rel és a cseh CSA-val, az előbbi Londonnal, az utóbbi Prágával kötné össze a Kis-Balaton melletti repteret. Nem tettek le a skandináv vendégkörről sem, Svédországban és Norvégiában keresnek lehetőségeket további járatok beindítására.