Távolról még mindig elég jól mutat. De közelről!
Valamikor sokan örültünk annak, hogy milyen jópofa funkciót talált egy üdítőitalos multi szemfüles reklámszakembere a Petőfi utcai víztoronynak. A 70-es években emelt monstrum sokáig fehéren virított a város felett, s valamikor a 90-es években vált italreklámmá, talán akkor, amikor még gyára is működött a városban a Coca Cola-nak. Budapest felől már messziről látható volt a hatalmas „doboz”. Később mintha egyszer sörreklámként is használták volna (bár akkor már sörgyára nem volt Kanizsának), majd újból átfestették. Nem tudom, csak gyanítom, a Vízmű akkor – jogosan – húzott ebből némi hasznot, azaz akkor „fogta meg a törököt.” (Az is haszon, ha nem a cégnek kellett gondoskodni az időnkénti újrafestésről!)
Az utolsó átfestés óta már több év telt el. Az italos cégeknek most már nem kell az óriás doboz, az ötlet szavatossága lejárt. Nekünk meg itt maradt utána a csúfság. Mert most bizony már ronda a víztorony. A málló, pörgő vakolat szégyene a márkának s egy kicsit nekünk is. Jó lenne újra lefesteni, de – s ez könnyen belátható – ez nem egyszerű mutatvány. Állványozni nem lehet. Csak speciális módon, felülről függeszkedve, ipari alpinistákkal lehet elvégeztetni a tatarozást és az újrafestést. Amiből valószínűleg egy réteg nem is lenne elég. Nem lehet olcsó mulatság. Végül, ha nem lesz más megoldás, mégis lehet, hogy nekünk, kanizsaiaknak kell kifizetnünk a számláját.
Ha csak….
Ha csak nem kezdjük el minél többen fotózni és megosztani az egyre rondább Coca-Colás doboz fotóját mindenféle közösségi portálokon, afféle ellen reklámként. Talán meggondolja magát a cég, s beszáll itala csúfos reklámja nyomainak eltüntetésébe.
no images were found