Jól érzékelhetően van némi zavar ott, ahol a város leendő közlekedési rendjével foglalkoznak. Ennek legfrissebb jele a Magyar utca forgalmi rendjének visszaállítása. De ez csak apró jel, a gyökerek ennél sokkal mélyebben vannak.
Létezik egy rendszereken átívelő, immár legalább félévszázados álom a belváros forgalmának csökkentésére, melynek központi eleme a Fő út beszűkítése lenne. Ez az Alfája és Omegája minden megközelítésnek, és ez az a csapda, amelyből eddig még senki nem tudott kivergődni úgy, hogy ne jött volna rá a következőkre.
Mindaddig nem lehet látványosan csökkenteni a belváros forgalmát, amíg nem oldják meg a város déli részének normális megközelíthetőségét. Ez a környék – teherpályaudvar, volt Sörgyár, volt Állami Gazdaság, Téglagyár ugyanis ma nagyobb teherautóval szinte megközelíthetetlen. Tessék fejben végig gondolni, hogy milyen utat kénytelen bejárni az a kamion, mely az autópályáról, vagy Zalaegerszeg felől érkezve ide akar eljutni. Tucatnyi szűk kanyaron kell átvergődnie, miközben manőverei miatt leáll a forgalom, vagy eleve nem is tud manőverezni, például a Zrínyi-Ady sarkon, mert a közlekedési lámpáknál álló járművel ezt nem teszik lehetővé. De Miklósfa felől érkezve sem más a kép, ugyanis aki ebből az irányból jön, szinte kikerülhetetlenül behajt a belvárosba. Ahol ugye csillapítani akarják a forgalmat. A Fő úttól északra csak annyival más (nem jobb!) a helyzet, hogy a Rozgonyi utca és az Arany János – Királyi Pál utca ad némi lehetőséget. De… azt ugye senki nem gondolta komolyan, hogy a Rozgonyi utca iskoláival meg a most kiépített két nagy bukkanóval alkalmas a folyamatos haladásra. Arról nem is beszélve, hogy hova visz ez az út? Bizony a város főterére. Ahol ugye jó lenne, ha kevesebb lenne az autó….Kísérletezgetni persze lehet, de amíg ez a „sétáló utcát a fő útból” béklyó a nyakunkon van, nem lesz jó megoldás. Ha csak…. előbbre nem sorolják a város sorsáért tenni tudók lobbi listájukon a jövőre talán mégis átadható 61-es elkerülő folytatásának ügyét. Ez az a bizonyos út, mely valahol a Csónakázó-tónál indulna, és Miklósfa alatt érne ki a jelenlegi gyékényesi útra. Ha ez meglenne, akkor valóban ki lehetne tiltani a nehéz járműveket a városból. Utána már csak azt kellene kitalálni, hogy a Fő útról hova lehetne terelni az egyre nagyobb személyautó forgalmat. Ha egyáltalán el kellene terelni. Nagykanizsa ugyanis klasszikus főutcás város. Közel sem biztos, hogy akkor tennénk jót, ha erről a széles, közlekedésre kitalált útvonalról a szűk, közintézményekkel teli kis utcákba terelnénk a forgalmat.
Belvárosi közlekedés – ki tudja a megoldást?
Szolgáltatóház
Keressen névre, szolgáltatásra, vagy böngésszen a cégek között.