Ehhez persze nem elegendő a pénz –ami nem is nagy összeg, mindössze 600 ezer forint – de kellett hozzá a társaságot már korábban létrehozók jó szándéka is, azaz, hogy bevegyék Kanizsát az üzletbe. E fogadókészség egyértelmű jelzése volt, hogy az együttműködésről 2013-ban már aláírtak az érintettek egy megállapodást. A Kft-t eredetileg Szentgotthárd, Szombathely, Zalaegerszeg önkormányzatai, valamint Zala és Vas megyék Kereskedelmi és Iparkamarái, Munkaadók és Gyáriparosok Szövetségei és a Nyugat-Magyarországi Egyetem hozták létre azzal a szándékkal, hogy az érintett térségben sajátos eszközeikkel segítsék a járműipar és a hozzákapcsolódó iparágak fejlődését. Ebben a társulásban eredetileg Nagykanizsa nem volt benne, de a múlt évi tárgyalások során kiderült, hogy léteznek kölcsönös előnyök, ami miatt az alapítók hajlandók tulajdonuk egy részét névértéken eladni a városnak, bevonva ezzel Dél-Zalát is közös munkába.
A jövő héten a kanizsai képviselők elé kerülő anyag szerint Nagykanizsa a másik három várostól 6-6, a Munkaadók és Gyáriparosok Szövetségeitől pedig 1-1 százaléknyi tulajdonrészt vásárol, s így összesen 20 százalékkal vesz részt a társaság működtetésében.