Megjelenhet a vasúttársaság menetrendjében az az előny, amelyet a pályahálózaton végzett felújítás eredményez. A RailJet háromnegyed, a zalaegerszegi és szombathelyi IC-ké bő negyed-, a nagykanizsai gyors félórával gyorsabban ér majd célba – írja az mno.hu
Országszerte több ponton épül a vasúti pálya. Van, ahol uniós pénzből teljes korszerűsítést végeznek, és így 160 km/órás sebességgel roboghatnak majd a vonatok, míg hazai forrásból arra költenek, hogy bizonyos csomópontokon gyorsuljon az áthaladás. A pályafelújítások és -építések a vágányzárak miatt most még bosszúságot okoznak az utasoknak, de ha befejeződnek a munkálatok, akkor gördülékenyebb lesz a forgalom.
A Magyar Nemzet birtokába került menetrendi koncepció szerint a Dunántúlon több viszonylaton kedvezőbb menetidőt érhetnek el a vonatok, mint most, ha mindenütt elkészülnek a tervbe vett fejlesztések.
Örülhetnek majd a Balaton felé utazók, ha elkészül a Lepsény–Balatonszentgyörgy szakasz felújítása, mert Budapestről Keszthelyre 27, Nagykanizsára 28 perccel rövidül a menetidő.