Úgy tűnik, kanizsaiaknak köszönhetjük majd, hogy újra sikeres lesz a magyar futball. Félreértés ne essék, nem a pályán, hanem a számítógépen. Az egykori batthyányis diákok munkáját komoly szponzorok és az MLSZ is támogatja. Varga Tamás a csapat pénzügyekkel és marketinggel foglalkozó szakembere szerint az MLSZ Fantasy Liga nevű játék számukra egy jó referencia munka.
– Jó lenne, hinni, hogy az egész játék alapgondolata az egykori NBI-es Nagykanizsai Olajbányásszal kezdődött…
– Van benne valami igazság, bár a fiúk közül azt hiszem egyedüliként én még szurkoltam az NBI-es nagykanizsai Olajbányásznak, sőt még emlékszem, amikor nagypapámmal, testvéremmel rendszeresen kijártunk a bányász meccsekre. A futball szeretete valóban akkor kezdődhetett, szeretem a magyar focit, nem feltétlenül a minősége miatt, de ma már elsősorban a Barcelonának szurkolok, és sportmarketinggel is foglalkozom.
– Valódi üzletember vagy. Hol kezdődött a pályád?
– A Batthyány Lajos Gimnáziumban tanultam nyolc évig, majd az érettségi után Pécsre mentem, angol nyelvű közgazdász szakot végeztem az egyetemen. Pécsett éltem tíz évig, majd tavaly előtt Nagykanizsán elvégeztem az MBA-képzést is. Igazából nyár óta élek a fővárosban., ahová főleg a munka miatt költöztem.
– Magyar foci és a netes játék. Hogy jött az ötlet?
– Egy közel öt milliárdos piacról beszélünk, melyek valós teljesítményen alapuló, statisztikákra épülő játékok, körülbelül 68 millió játékos van világszerte, ám Kelet-Európában, Európában ez annyira nem ismert. Így az ötlet maga nem a miénk, az azonban már a mi érdemünk, hogy ezt a fajta játékot mi fordítottuk le az európai klasszikus focira, hiszen ez főleg az NFL-ben, jégkorongban, NBI-ben ismert. A lényeg röviden, hogy a regisztrálók a magyar NB I.-ben játszó valódi játékosokból válogathatják össze saját csapatukat, és a virtuális keret győzelme azon múlik, hogy a játékosok hogyan teljesítenek a valódi mérkőzéseken. Minden játékos 30 millió forint virtuális pénzzel indít, ebből kell feltölteni az összes pozíciót és a valós statisztikai adatokon múlik, hogy a virtuális csapat mennyi pontot szerzett. Igazából ez egy olyan piac, ahol a legnagyobbak mellett sok kisvállalkozás foglalkozik ezzel, mert úgy érzik, hogy valami extrát tudnak nyújtani. Mi is így gondoljuk.
– Hogy kell ezt elképzelnünk, négyen leültetek és kitaláltatok valamit, amit aztán értékesíteni kellett, vagy rátok találtak.
– Érdekes, hogy mind a négyen kanizsaiak, sőt hárman batthyányisok voltunk, majdnem egymással szemben volt az osztályunk. Aztán mindannyiunkat elsodort az élet másfelé. Egyszer összefutottunk a mostani egyik üzlettársammal egy Budapest-Nagykanizsa autóúton. A beszélgetés után hamar megállapodtunk, hogy valamit közösen kellene csinálnunk. Neki volt egy szoftverfejlesztő cége, és elkezdünk együtt dolgozni. Mással kezdtük, aztán jött egy mobil applikáció, ami szintén a fociról szólt, de jött a probléma, elfogyott a pénz és nem tudtuk befejezni. Ezután jött az fantasy játék, ami eredetileg egy későbbi fejlesztési terv volt, de kapacitásban és programozói tudásban a csapat egyszerűbben megtudta csinálni, mint az iPhone alkalmazást. Amikor ez májusban elkészült, megkerestük az MLSZ-t, akiknek tetszett a dolog és ezután jöttek a szponzorok. Az talán magáért beszél, hogy az első két hétben tízezren regisztráltak a játékra, amit mi sem gondoltunk volna.
– Akkor egyre népszerűbbek lesztek, hiszen éppen mondtad, hogy az elmúlt hetekben csak interjúkat adsz.
– Igen. Éppen most kerestek meg a Kanizsáról, a Pannon Egyetemről is, hogy valamikor tartsak egy előadást. Egyébként igyekszünk a csapatba elsősorban kanizsaiakat keresni, most úgy tűnik bővülünk egy-két fővel, akik szintén helyiek lesznek.
– Mi a cél?
– Első körben nekünk ez egy referencia munka, most már nemzetközi piacokról tárgyalunk. A nagy tervünk a jövő évi foci világbajnokság, amire egy nemzetközileg is játszott és ismert játékot szeretnénk készíteni. Ennek az előkészítésén dolgozunk most.